PO, ST 8:00 - 11:00 a 13:00 - 17:00 hod.

Obec Těchlovice se nachází v Polabské nížině v Ústeckém kraji ve vzdálenosti 14 km od města Děčína. Těchlovice jsou hraniční obcí mezi městy Děčín a Ústí nad Labem, což je jedno z největších měst v severních Čechách. Obec se nachází v chráněné krajinné oblasti České středohoří. CHKO České středohoří je jednou z nejbohatších oblastí na množství druhů rostlin a živočichů. V okolí Těchlovic se nachází tyto chráněné krajinné oblasti:

1-Vrabinec

2-Stříbrný roh

3-Pustý zámek

Pokud se chcete dopravit do Těchlovic, můžete využít silnici 2. třídy, po které pohodlně přijedete podél řeky Labe z Ústí nad Labem, nebo z Děčína. Ze směru od České Lípy a Žandova můžete také využít silnici 3 třídy přes Merboltice a Rychnov, která však není vhodná pro nákladní automobily a autobusy. Do obce je možná doprava také vlakem z Děčína, nebo z Ústí nad Labem-Střekova (trať 072). Autobusovou dopravu zajišťuje KÚÚK - Busline.

ceduleObcí prochází ctz červeně značená turistická stezka. Tato stezka vede z Děčína kolem rozhledny "CHlum" po hřebeni až ke zřícenině hradu Vrabinec dále pokračuje přes Těchlovice na Bukovou horu a do Zubrnic. Na Bukové hoře je křižovatka s mtz modře značenou stezkou, která nás dovede z Benešova nad Ploučnicí kolem rozhledny "Kohout" na Bukovou horu a dále přes Vitín do Malého Března. Těchlovice jsou obklopeny krásnýmu lesy a příjemnou krajinou, v níž může každý najít jak sportovní vyžití, tak i klid a romantiku.

v1Vrabinec (2 km) je nejčastějším cílem turistů v našem okolí. Na Vrabinec se vydáme po ctz červené stezce od nádraží podél Rychnovského potoka, asi po 500 metrech odbočíme a  prudkým stoupáním dojdeme až na vrchol skály s několika sopouchy. Mezi těmito sopouchy nalezneme zbytky zdí starého hradu Vrabinec. Pod hradem můžeme najít zbytky několika hospodářských stavení. Poslední stavení bylo obydleno ještě kolem r.1970. Vydáme-li se dál po stezce k Děčínu, narazíme asi po 1 km na zbytky dalších stavení, která byla součástí již zaniklé obce Vogelgesngt (Ptačí píseň). Po dalším 1 km můžeme odbočit na kopec "Netterskope" (493 m.n.m.), kde bývala rozhledna s restaurací, která nabízela výhled na údolí Labe. Dále stezka vede přes obec Lesná až na rozhlednu Chlum a do Děčína.

b1

Buková hora (9 km) (683 m.n.m.) je nejvyšším vrcholem v našem blízkém okolí (684 m.n.m.). Pěšky můžeme na Bukovou horu dojít po červené stezce podél Těchlovického potoka lesem po pěkně upravených polních cestách až na vrchol. Na vrcholu se nachází televizní vysílač pro severní Čechy. Mimo vysílače je zde také turistická chata a Humboldtova vyhlídka, ze které je nádherný výhled na údolí Labe směrem na Ústí nad Labem.

Kohout (11 km) (588 m.n.m.) Rozhledna pocházející z r.1908 se nachází nad obcí Valkeřice. Od obecního úřadu po modré stezce směrem do Benešova nad Ploučnicí, asi po 2 km odbočíme k rozhledně, která je bohužel mezi vysokými stromy a neumožňuje proto výhled do okolí. Kamenná rozhledna s železnou nástavbou je ve špatném stavu. Vstup je volný na vlastní nebezpečí.

k1   k3a   k4a   k2a

Partnerská obec

Těchlovice u Hradce Králové

Odběr obecního hlášení

Vyplněním kontaktních údajů souhlasím se zasíláním e-mailů Hlášení obecního úřadu.

Hlášení závad

Chcete-li nahlásit jakoukoliv závadu v rámci katastru obce, využijte našeho formuláře. Kliknutím na tlačítko níže se dostanete na formulář Hlášení závad. Děkujeme předem za spolupráci.